15.3.10

Jag hade i alla fall tur med vädret

Idag är en sådan där dag när jag önskar att jag rökte. Den rastlösa apatin har slagit klorna i mig igen. Jag vet inte vad jag gjorde mellan klockan två och sex, förutom att jag slumrade till någonstans i slutet av Lantz i P1 och vaknade dreglandes till Studio Ett. Dregel är så fruktansvärt ovärdigt, ungefär som krocka med en handikapphiss. Det har jag också gjort idag.

Dagen i korthet:
9:30 Frukost utan ost. Tror att jag råkade äta ost som inte skulle ätas igår. En vanlig hederlig prästost hade helt plötsligt antagit smaken av en ädelost. Men det hindrade inte mig från att äta två mackor med den muterade osten till kvällsmål. I morse kändes det dock bättre att ta det säkra före det osäkra.
11:30 Cykeltur till Friskis.
12:00 Cykeltur på Friskis.
12:45 Illamående. Funderingar kring matförgiftning. Krock med handikapphissen. Lättare handskada.
13:00 Sushilunch. Dåligt samvete inför det riktiga veggot och de döda fiskarna på min tallrik.
14:00-18:00 Några halvhjärtade försök att kolla upp möjliga jobb att söka. Oro för musarm/artros/cancer. Sovvila. Dregel.
18:00 Mackmiddag.
18:15 Illamående igen. Upprepning av mantrat "man blir inte gravid bara av tanken på barn och radhus" i huvudet.

2 kommentarer:

Johan sa...

11:30 Cykeltur till Friskis.
12:00 Cykeltur på Friskis.

Hmm, så kul är det väl inte på Friskis?

Sara sa...

Jomen faktiskt är cykling i grupp rätt så trevligt. Framför allt är det bättre träning än en vanlig cykeltur. Jag behöver en führer, kan inte riktigt med att pusha mig själv till utmattningens gräns.