19.3.10

Saker som slår en när man sitter själv på sin förfest

Jag älskar mina vänner. Som jag sa till Cyklistgrannen, som har tyckt ett tag att vi borde "börja hänga", så är jag inte så förtjust i att lära känna nya människor. Så himla mycket jobb och så stor chans att man blir besviken. För jag känner ju redan de bästa. Jag tvivlar starkt på att jag kommer att lära känna bättre eller roligare människor än de jag redan har träffat. Möjligen att jag borde skaffa mig fler bekanta, så att jag slipper sitta själv och dricka rödvin i väntan på att de riktiga vännerna behagar dyka upp på förfesten. Men fler vänner behöver jag nog inte.

4 kommentarer:

henrik sa...

JERRY: All right Ramon, I’m going to get going.

(Subway train stops and door opens)

JERRY: I think we should separate here actually.

RAMON: What are you trying to say Jerry?

JERRY: Look Ramon, you're, you're a nice guy. But I, I actually only have three friends. I really can't handle any more.

Sara sa...

Oj, är jag Jerry? Jag har alltid tänkt att jag är mer av en Kramer eller Elaine.

Cicci sa...

Måste man lära känna bättre och roligare då? Räcker det inte med bra och rolig? Eller å horribla tanke, har jag sänkt min ribba i ren desperation?

Sara sa...

Men vad ska du göra då? Du bor i fucking Småland, klart du är despo.