20.3.10

En offentlig ursäkt

Jag fick höra att jag är hård. Och det lät inte som att personen ifråga menade det som något positivt. Jag blev lite förvånad. Inte för att jag är den mest gulliga eller väna personen jag känner, men jag tänker inte att jag är taskig på riktigt. Jag kollade runt lite. Och det verkar råda någon sorts konsensus, även om tre personer kanske inte gör det statistiskt säkerställt, om att jag har en hård och till och med lite dissig sida.
Jag vet att jag brukar hävda att små människor inte får vara för snälla, eftersom vi har det svårt nog att få folk att respektera oss. Men det är ju inte allvarligt menat. Litenheten är ingen ursäkt för att vara elak.
Så jag ska jobba på det. Jag ska göra mitt allra yttersta för att äta så många pepparkakor jag bara kan komma över under 2010.

5 kommentarer:

Raisa sa...

Men det är ju skillnad på hård och elak! Elak och dissig är du ju änna inte, jag tänker mer rak!

Jag gillar hårda männskor!

Ingrid sa...

haha Sara, detta är underbart att läsa. Igår kväll hade jag (ÄNNU EN GÅNG) den här diskussionen med inte mindre än 2 vitt skilda personer: "Du är så hård!" och "Shit, du är rätt elak". Personligen förstår jag inte alls vad det här kommer ifrån, jag tycker ju att jag bara driver litegrann med folk... Sedan när är det att vara elak? Nej, det här handlar om andras problem och att de inte har vett att förstå sig på riktig humor, det är inte dig och mig det är fel på.

Sara sa...

Åh, skönt att höra! Då fortsätter vi på den inslagna vägen då. Jag är ändå inte så förtjust i pepparkakor.

Anonym sa...

Jag tycker verkligen inte att hård bör förknippas med något elakt, sen kanske det är fel ord i sammanhanget..för vad man menar är väl någon som står för sina åsikter och alltid säger vad man tycker rakt och ärligt. Oftast känns det som att det är tjejer som kallas för hårda?

Cicci sa...

Jag skrev ju en kommentar som inte har kommit med... Hmn. Men jag tar det igen, du är ju inte elak. Det är ju att vilja göra någon ledsen, jag tänker att du mer pratar innan du redigerat färdigt ibland. Och att du innehåller en del bestämda åsikter kring diverse saker som många inte funderat kring.(northface...) Dissig oh ja, det är du ju. Men vem har sagt att världen mår dåligt av det? Folk behöver ju få höra lite vett. Ät inte för många pepparkakor.