11.3.10

En dålig äventyrare

Min "strategi" verkar ju inte fungera så bra. Inte som att jag har en direkt plan, men jag har åtminstone vaga mål och idéer om vad jag vill med mitt liv. Men mest av allt har jag idéer om vad jag inte vill med mitt liv. Det är därför ett avslöjande om smutsig Svenssonfantasi kan kännas så jobbigt att erkänna både inför mig själv och andra. Jag tror inte heller att jag på riktigt vill bo i det där radhuset, med de två barnen och fredagsmyset. Det skulle antagligen göra mig sinnessjuk på riktigt. Men ibland tror jag att jag fokuserar för mycket på vad jag inte vill eller inte borde. Jag pratade med en gammal vän i telefon idag. Hon är i samma hopplösa arbetslösa situation som jag. Men hon är dessutom gravid. Det skulle jag ju aldrig bli i den här situationen. Aldrig. Jämförelsen haltar något, eftersom hon till skillnad från mig vill ha barn och har en pappa till det och så. Men ändå. Jag hatar att jag är så jävla förståndig. Varför tänker jag efter så mycket? Varför tar jag inte bara mina sista slantar och drar till New York eller vadsomjävlahelst?

6 kommentarer:

Anonym sa...

det vore grymt sara. ibland måste man riskera lite. och har men dessutom inget att förlora (som jag) så är det väl eg bara att kötta.

Sara sa...

Haha. Kötta?

Cicci sa...

Hmmm... tänkvärt. Men jag tror det är lite skillnad när det gäller just barn. Om man verkligen är sugen å närmar sig trettio och väntat jävligt länge på jobb så kanske det är dags att våga lite. Biologiska förutsättningar och skit. Att åka till vadsomjävlahelst kan ju också vara värt eftersom det kanske öppnar dörrar, insikter, möjligheter. Men det är kanske lättare att råka fördröja dom initiativen eftersom man inte vill komma hem till samma ruta, fast fattigare.

Men vill man verkligen nåt så ska man... det svåraste är väl att veta vad man vill?

Emma sa...

det här skulle vara helt galet om du gjorde, men är man en äventyrare så:
http://www.soic.se/puffmeny/puffmeny/seglamed/ansokanbloggare.4.76df36bd126719dea2f80007907.html

Emma sa...

kanske måste förtydliga. jag tror att ovanstående är en bra grej för att man kommer att känna att man LEVER. tänkte på dig när jag såg det, hade själv lust att hänga med men klarade inte ens de mest basic kraven (höjdrädd, tandproblem, magsjukdom, vegetarian). så gah. LEVA kommer jag få göra på land.

Sara sa...

Oj, låter ju helt klart spännande. Men måste man inte kunna segla för att tillhöra besättningen? Min båterfarenhet sträcker sig till Finlandsfärjan och en kanothajk i sexan.