28.1.09

Äcklig

Jag älskar mitt hem. Jag vill verkligen inte att de river det gamla huset. Men ibland blir jag lite less.
Jag tycker att hela grejen med kollektiv dusch i källaren har fungerat ganska smärtfritt. Det är sällan kö, den är inte så farligt äcklig och framför allt så kan jag komma undan med att inte rensa avloppet. Men de senaste veckorna har något hänt, jag tror att vi har fått oss en långduschare på halsen. Var och varannan gång jag går ner för att fräscha till mig så visar det sig att varmvattnet är slut, vilket aldrig har varit ett problem förut. Det är inte ok. Bor man i ett hus med gemensam dusch får man inte duscha i en halvtimme, det bara är så. Nu tvingas jag sitta här i mina svettiga träningskläder och snällt vänta på att varmvattenberedaren ska göra sitt jobb. Jag tror tyvärr inte att det funkar med torrschampo och raggardusch den här gången.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men varför duschar du inte där du tränar?

Sara sa...

det kan man ju fråga sig. brukar göra det, men idag tänkte jag lyxduscha med peeling och shit.

Cicci sa...

Ahahaha... det är mycket man inte får göra på allmänna utrymmen som duschar och tvättstugor. Sådant som är trevligt för en själv men som är störigt för andra. Jag förstår din svettiga ilska men jag tror du kastar sten i glashus hehehe.