2.2.09

Startsträckan

Jag behöver en personlig coach eller en sträng förälder. Jag slösar bort halva mina arbetslösa dagar på att planera, eller snarare skjuta upp när jag ska göra sakerna på att-göra-listan. Idag ska jag till exempel:

Mejla Margareta,
Måla,
Träna,
Vika tvätt och
Diska

Av dessa punkter är det egentligen bara den översta som är riktigt viktig, det är den enda punkten som faktiskt kan ta mig ur min arbetslöshet. Men ändå börjar jag med punkt fyra, för att sedan fundera på om jag ska ta tag i punkt två. Varför?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om det är någon tröst fungerar väldigt många människor likadant. Vi tipsade om den här sidan i förra numret, kanske finns något bra tips där? www.structuredprocrastination.com
säger Ylva, som ska lämna till tryck på torsdag och alltså knappast har tid att läsa bloggar och dessutom kommentera.

Ingrid sa...

Jag tycker att du är duktig som ens har en lista. Jag försöker ta en dag i sänder, men det blir mer en kvart i sänder