11.1.09

Krisen slår hårt

Påminde lite om Monthy Pythons Four Yorkshiremen igår när vi försökte bräcka varandra i hur dåligt med pengar vi har nuförtiden. R gick vinnande ur den striden med kommentaren: "jag var verkligen fattig förra veckan. Jag hade planerat att bara äta pasta hela veckan, men jag hade inte råd att köpa salt". Det slutade tydligen med att hon fick äta sin pasta kokad i osaltat vatten. Man vet att det är ekonomisk kris när man inte har en femma över till ett saltpaket.
Salt är annars en av de varor som jag alltid fascineras över hur sjukt billiga de är. Jag kan inte förstå hur det är möjligt att gå med vinst om man är i saltbranschen, om man inte nischar sig mot flingsalt då möjligen... Samma sak med lök. Förstå hur många gula lökar man måste plocka upp ur jorden för att dra in en dräglig månadsinkomst!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har fått en utmaning som jag tänker vidarebefordra till dig nu.
Minst ett blogginlägg om dagen året ut. Antar du?

Frida sa...

Så sant, det måste vara tufft!
Det är inte ett alternativt karriärsbyte va? Jag tycker fortf hantverkare låter lockande. Johnny/Mattias eller Sara/Frida, låter bra båda två.