6.1.09

Vampyrer och amerikaner

Idag har jag ägnat mig åt att lära mig mer om följande:

Vampyrer - äntligen kom jag mig iväg och såg Låt den rätte komma in. Det ledde till några vampyrrelaterade funderingar, som jag var tvungen att reda ut. Jag tolkar min knapphändiga research som att man måste dö innan man kan bli vampyr. Ett litet bett räcker alltså inte. Det rådde lite oenighet om det i biosällskapet.

Anabola steroider - såg en rätt så dålig dokumentär om steroidanvändning. Kom, trots den illa dolda propagandan, fram till att det nog inte var något för mig. Jag känner inte att jag vill ha vare sig mer kroppsbehåring eller akne. Vore dock kul med lite större muskler och mörkare röst.

Flat earth society - klart att det finns ett sådant sällskap!
Q: "Is this site for real?"
A: This site is real. There are members who seriously believe the Earth is flat. However, there are also members who do not.
Q: "Why do you guys believe the Earth is flat?"
A: Well, it looks that way up close. In our local frame of reference, it appears to take a flat shape, ignoring obvious hills and valleys. Also, Samuel Rowbotham et al. performed a variety of experiments over a period of several years that show it must be flat. They are all explained in his book, which is linked at the top of this article.

3 kommentarer:

Raisa sa...

Ja men det där har jag också gått och funderat på, det är ju så olika!

Jag trodde förut att en måste bli biten plus få i sig vampyrblod. Men tex i Buffy verkar ju alla bitna bli vamps.

Sara sa...

Eller hur! Jag trodde att man var tvungen att bli helt dränerad på sitt eget blod och sedan få i sig vampyrblod. Men det verkar inte riktigt finnas någon konsensus i den här frågan. Dåligt.

Frida sa...

Haha mycket bra funderingar!
Det har länge rådigt oklarhet i frågan.
Som jag förstår det ska man försöka undvika umgänge med vampyrer (bitas av eller donera blod till/från).