5.1.09

A man so great he needed two names

Jag tror att jag har en liten teve-crush på Justin Bobby. Han har ersatt Tim Riggins, nu när Tim har gått och blivit tråkig.
Mina teve-crusher är ett intressant kapitel, som jag borde ta upp nästa med min nästa terapeut. På nittiotalet var det Miles i Livet kan börja, en arrogant, two-tajmande överklasskille. Fem år senare var det Billy i Six feet under, en läskig kille med schizofrena drag som hade ett mycket obehagligt förhållande till sin syster. Efter det var det dags för Logan i Veronica Mars, han blev ju i och för sig fin när han slutade upp med mobbandet. Fin, men intetsägande.
Och så, fram tills alldeles nyligen, Tim Riggins i Friday Night Lights. Texas-forever-Tim, vars största intressen är fotboll, öl och brudar. Vilken fin samling pojkar. Så olika varandra, men framför allt så olika de pojkar som jag brukar vilja umgås med i verkligheten.
Och det var ändå bara deras personligheter... Utseendemässigt är det en patetisk samling gossar med illasittande jeans, boots, och kollektivt flera år av dåliga hårdagar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Miles?! Egg som var så söt, och lilla lilla Jo som var så söt. Och Billy?! Han var ju galen.
Jag kommer inte ihåg som många tv-crushes, men igår kom jag med värme att tänka på Meldrick Lewis från Homicide-Life on the streets: www.geocities.com/clarkfans/character.html
Jag testar förresten också det här med blogg nu, känns fräscht och 2009.
Kram

Anonym sa...

Aaaa... men det är ju det som är så fantastiskt med tv-crushes, att man kan våta på de där killarna som man inser att man inte skulle stå ut med annars. Jag menar McGyver, vem fan skulle vilja ha honom som pojkvän på rikt?!Eller Hasselhoff?

Anonym sa...

Amen PUH att det inte är Spencer du har fallit för. Det skulle verkligen ha varit något för terapeuten att götta sig i.
Men du, Justin Bobby het? Hmm.