18.1.09

Facit v. 3

Mat: Har försökt mig på att göra både potatisgratäng och bagels i gasugnen. Gratäng - helt ok. Bagels - smakar bra, men ser sorgligt bleka ut.
Alkohol: Mycket måttligt.
Träning: Hade, som vanligt, planerat att komma igång med träningen, men en mini-förkylning satte stopp för det. Ett ynka gympass och kånkande av ett loppisfynd duger inte.
Musik: Alldeles för lite. Mest bara poddad radio i lurarna nuförtiden.
Film: Brideshead revisited. Bra förutsättningar med brittisk överklass, homoerotik och förbjuden kärlek, men resultatet var sådär upphetsande.
TV: Mestadels SVT Play nu, när alla serier har vinterlov. Ja C, jag lär börja följa Wild Kids. De är ju för söta och vem vill missa Ola Lindholm Betona. Vartenda. Ord. I. Varenda. Mening. Han. Yttrar.
Jobb/arbetslöshet: Två dagar på byggvaruhuset. Ett sökt jobb.
Fynd: Lördagens loppisrunda resulterade i två par örhängen, en kokbok och en fåtölj. Allt för sammanlagt 50 kronor.
Språkligt bryderi: TV eller teve? Kan inte inte bestämma mig. TV ser så aggressivt ut med sina dubbla versaler, men teve känns som att det används av samma människor som skriver mej och dej, och det är verkligen inga som jag vill klumpas ihop med.

1 kommentar:

Cicci sa...

Skriv du TV för jag tillhör dem som nästan alltid skriver teve... och mitt alfabet vill ju ingen förknippas med. Men jag skriver inte dej eller mej... får man ens det? Jag trodde det fanns något typ av förbud mot det. 6:e Kap § 8 eller så.