13.2.09

Optimismens hån

Gräver i lådor efter det där presentkortet jag fick i julklapp. Hittar inte kortet, men i lådan under sängen hittar jag istället fyra sorters kondomer. Fyra! Jag har ett gäng med reklam från ett telefonbolag, några extra tunna (de har jag definitivt inte köpt), en "tinglande" och ett paket modell större. Ett mindre smörgåsbord av preventivmedel. Vilket hån. Det finns inte en chans att jag hinner använda alla dem innan bäst före-datumen har gått ut. Det skulle inte förvåna mig om jag är redo för kids nästa gång jag får ligga. Några förslag på ett alternativt användningsområde? Det enda jag kan komma på är en sådan där slangbella som de gör i Kådisbellan.

3 kommentarer:

Cicci sa...

Vattenballonger att kasta på förbipasserande utanför fönstret... det var kul när jag gick i sexan och bodde 7:an så varför inte nu?

Frida sa...

Hahaha det är bara att sätta igång ...
Alla fredagskvällar och lördagskvällar är bokade. På avenyn tror jag det finns snabba liggchanser.

Sara sa...

Hellre vattenballonger än Avenyn känner jag instinktivt.