25.2.09

Spenderbyxorna på

Äntligen kom lönen. Eftersom den inföll på min lediga dag var det ju bara att ge sig ut och börja spendera. Jag har letat efter vinterskor hela vintern nu och hittade inga idag heller. Istället blev det ännu ett par mindre praktiska tygskor. Inte bra i göteborgsvädret och inte bra för mina fötter. Jag har ju fötter som en pensionär och behöver egentligen stöd för både det ena och det andra, men fotriktiga skor är ju så dyra och sällan särskilt vackra. Så istället för bra skor lade jag 79 kronor på ett par nya inlägg, som förhoppningsvis ska få mina stackars fötter att må lite bättre. Mina bröst har jag inga större problem med, men ändå lade jag dubbelt så mycket pengar BH:n som skorna. Jag borde nog ta och fundera på det här med prioriteringar.

Inga kommentarer: