19.2.09

Musically challenged

Värdelös jävla furufest (vår eminenta söndagsquizkvartett) har fått konkurrens. Det har tydligen väckt R:s vinnarinstinkt, vilket får mig att undra var vinnarinstinkten har varit alla andra söndagar. Om det inte är tävlingen, vad är då poängen med att hänga på Kelly's fem timmar varje söndag? Pizzan? Mellanölen? Nej förihelvete, klart vi är där för att vinna!
Även jag känner dock pressen från våra nya motståndare. Därför har jag bestämt mig för att börja lyssna på musik. För i sanningens namn så lyssnar jag mest på pratradio och teveprogram nuförtiden, inte så mycket på folk som sjunger och spelar. Och när jag väl lyssnar på musik är det på samma saker som förra veckan, och veckan innan den, och veckan innan den.
Så, jag skaffade mig ett konto på det däringa Last FM och tänkte att jag skulle försöka täppa till lite kunskapsluckor. Men jag förstår inte. Jag kom på att jag ville lyssna på Jenny Lewis och valde således "Jenny Lewis radio". Men inte då, jag råkade trycka bort den första Lewislåten och nu måste jag tydligen lyssna mig igenom ALLA andra folkinspirerade pojkar och flickor med förkärlek för akustiska instrument, och det verkar finnas en uppsjö, innan jag får lyssna på henne igen. Om jag ens får det då. Fast det är väl det som är poängen antar jag. Om jag ska upptäcka ny musik måste jag utsätta mig för ny musik. Problemet är ju bara att det mesta låter ungefär likadant och det finns inte en chans i världen att min Alzheimerhjärna kommer att komma ihåg något av det här till på söndag.

1 kommentar:

Raisa sa...

Ja, men asså vinnarsugen men inte på detdär western-duell-sättet! Det är personligt nu liksom!