17.5.10

Jag gör det för din skull, Skalman!

Har påbörjat någon sorts anti-diet. Igen. Jag tror att det är en backlash efter förmiddagens extrema hurtighet. Jag gick upp extra tidigt i morse, för att hinna simma innan jobbet, sedan gick jag hem och åt supernyttig müsli innan jag tog på mig hjälmen och cyklade till färgaffären.
Följdaktligen blev det två bitar butterkaka efter lunch, lite för mycket nallande i kollegans godispåse, och nu en skål chips till middag.
Jag tror att det här kan vara början på min present till den extremt kroppsmedvetna bruden, vars bröllop jag ska närvara vid om ett par månader. Hon ska inte behöva känna sig tjock när hon gifter sig, även om hon råkar vara i sjätte månaden. Nej då, jag ska göra mitt allra yttersta för att hon ska känna sig både smäcker och jungfrulig (vilket jag antar innebär att jag även måste ligga lite med någon av de andra kalasgästerna). Det handlar om ren och skär osjälviskhet. Hon är ändå min allra äldsta vän.

Inga kommentarer: