18.12.09

Name the pet

Slötittar på herrarnas Super-G, i väntan på dagens intressanta vintersport. Det pratas lite om amerikanen Bode Miller och huruvida han har något att komma med den här säsongen. Jag tänker att han har missat sitt kall. Han må ha fyra VM-guld och ett antal världscupsegrar, men hans namn skvallrar om ett annat liv. Bode Miller är inte namnet på en utförsåkare, nej det är namnet på en kille som spenderar sitt liv med att leta efter den perfekta vågen. Precis som min granne under julen är menad att bli en bloggförebild för tusentals kawaiiälskande kids, det hör man ju på namnet, så är Bode Miller menad för ett liv som en blondslingad surfer dude.
Tänk om mina föräldrar bara hade gett mig ett tydligare namn, då hade jag kanske sluppit svara så undvikande när min arbetsförmedlare frågar vad jag egentligen vill med mitt liv.

Inga kommentarer: