13.12.09

62 dagar kvar

Jag längtar. Mellan den 12 och den 28 februari nästa år är det helt ok att vara arbetslös. Jag OS-peppade lite med min enda vintersportintresserade vän, F, idag. Vi diskuterade bland annat vilken gren vi själva skulle vilja vinna medalj i om vi hade möjligheten. F håller starkt på skidskyttet, men jag tror personligen att hon blandar ihop det här med vad som är roligt att titta på och vad som skulle vara roligt att träna dag ut och dag in i typ ett decennium.
Jag tänker praktiskt. Jag skulle antagligen satsa på en mindre träningsintensiv gren, typ curling, eller på något som faktiskt är roligt på riktigt (vilket curling i och för sig är). Den enda "vintersport" jag uppskattar att utöva är ju annars pulkaåkning. Så jag tror att jag skulle satsa på någon av slädgrenarna.
Skeleton är ju reserverat för dem med ordentligt dödslängtan, så kanske inte just det. Men rodel skulle nog kunna vara något, där kraschar man ju i alla fall med fötterna först om man kraschar. Eller boben, där verkar man ju ganska skyddad och man har en kompis med sig, vilket kanske vore trevligt.
Skidbaletten tog sig ju tyvärr aldrig in på det olympiska programmet, annars tänker jag att den grenen vore som klippt och skuren för en graciös person såsom mig själv.

2 kommentarer:

Cicci sa...

Hahahaha det enda jag kan tänka på när jag försöker se mig själv eller dig på curlingbanan är hur någon ilsk lång lärare helt tar över spelet. Och jag skulle fan ta semester från mitt arbete för att få se dig i skidbalett.

Sara sa...

Åh, jag hade nästan förträngt musikläraren förklädd till Führer. Den curlingen var ganska traumatisk nu när jag tänker efter.