14.4.10

Men vi får inte börja röka

Öppnade Word-dokumentet för fem timmar sedan. Har inte skrivit en mening. Igår ringde jag E och berättade nöjt om min nya "plan". Kanske världens kortaste karriärpepp. Eller jag är ju fortfarande pepp på karriären i fråga, men jag kan inte för mitt liv uttrycka det i skrift.
Fint då att jag ska börja arbetslöshetshänga med M och R. Vi ska bilda en stödgrupp. Jag väljer att tänka på det som ett tolvstegsprogram för oanställda. Och precis som i AA hoppas jag att vi kommer att dricka kopiösa mängder kaffe, äta donuts och få nyckelringar när vi har varit duktiga.

2 kommentarer:

Raisa sa...

Wohoo.

Funderar på när vi ska få nyckelringar, direkt, som ett medlemskap, efter X antal sökta jobb? Var hittar vi dem? Vad ska det stå? Vad heter crewet? Vars finns vegandonutsen?!

Sara sa...

Många frågor du har. I AA får en ju nya nyckelringar beroende på hur länge en håller sig nykter, men det känns liksom fel att vi ska få dem efter hur länge vi har hållit oss arbetslösa. Så kanske efter ett visst antal sökta jobb då.
Namnfrågan tror jag vi måste diskutera på det första mötet. Donuts trodde jag bestämt var vegan, men vad vet jag. Kanske att vi får hitta ett annat fikabröd då, som passar hela gruppen, vi vill ju inte ha något utanförskap inom crewet.