28.4.10

Drömhus och låtsasvänner

Eftersom verkligheten är sådär just nu ägnar jag mig en hel del åt dagdrömmeri istället. Jag fantiserar mycket om den där lägenheten jag har sökt, att värden ska välja mig istället för någon av de 2900 andra som har sökt den. Lägenheten ifråga ligger i huset mittemot. För ett tag sedan hade jag en nattlig dröm om att jag att jag gick in på deras innergård och att det visade sig se ut som paradiset. Alltså, det såg exakt ut som jag tänker mig att det bibliska paradiset skulle se ut om det fanns. Så självklart är jag mer än pepp på att få skriva mitt namn på det kontraktet.
Jag fantiserar också en del om att jag har en arbetsplats. Inte så mycket om konkreta arbetsuppgifter, mer om hur mina arbetskamrater kommer att vara och hur jag står vid mitt alldeles egna skrivbord i min nya jobboutfit (konstigt nog är jag en person med pennkjol och högklackat i mina dagdrömmar).
Den tredje, något mer skämmiga, dagdrömmen är att jag stöter på R och hans nya Gbg-tjej (på riktigt, hitta en tjej i din egen hemstad någon gång) på stan, och hon visar sig vara precis lika tråkig och intetsägande som hans beskrivning av henne.
Vem vet, om det här låtsaslivet fortsätter kanske jag börjar umgås med min gamle osynlige vän igen. Jag har inte sett av Bajsidojsi sedan dagistiden, men jag har för mig att han var en riktigt rolig person att hänga med.

4 kommentarer:

Cicci sa...

Men herre, dagdrömmar måste ju vara det som får folk att orka leva. Att du dagdrömmer om ett jobb i pennkjol och klackar var otippat... och eget kontor, fancyshmancy Sassa.

Du den där Bajsidojsi var inte han en såndäringa kompis som du bara skyllde allt på?

Sara sa...

Det var ju det bästa med Bajsidojsi. Det var han som sa åt mig att rymma från dagis och allt sånt som jag egentligen inte vågade göra. Jag borde verkligen försöka hitta tillbaka till honom igen.

Och inte eget kontor, eget skrivbord. I min dröm är det mer som ett kontorslandskap, fast ganska litet. Ett vindsvåningskontorslandskap.

Cicci sa...

Men hur ska vi ta oss innanför fängelsemurarna om du skyller på Bajsidojsi? Fast iofs om jag också hittar en hittepåkompis så kanske vi hamnar på psyket tillsammans, kan funka för mig.

Frida sa...

Haha Bajsidojsi, är det så man stavar till låtsaskompisen, jag har undrat...