15.11.09

Små grodorna

Nej, jag har tydligen inte helt slutat med det häringa att prata först och tänka sedan.

Satt på vagnen med C och diskuterade vad som har hänt med språk:
"Jamen, jag vet, jag har tappat alla nyanser i språket! Jag måste verkligen sluta jobba med folk som inte kan tala ren svenska".
Självklart upptäcker jag strax efter detta lilla uttalande att en av mina arbetskamrater står ett par meter bort.


Diskuterade fredagskvällens bravader med C:
"Men alltså det är ju ett under att någon ändå försökte stöta på dig. Du var ju sjukt full och oattraktiv!"

Mötte en ytterst trist kille på vägen hem. Han ville ta sällskap med mig och C och vi kom fram till att hans döda farfar hade bott i mina hoods. Vilket självklart fick mig att tänka på flugproblematiken, men jag insåg samtidigt hur osmakligt det vore att ta upp det i sammanhanget:
"Alltså jag skulle kunna dra ett hemskt olämpligt likskämt just nu. Men jag ska inte göra det".

2 kommentarer:

Cicci sa...

Jamen gud Sara vad var det med oss och dryga killar på hemvägen? Såg vi ut som billiga halvfemligg?

Sara sa...

Det har jag väldigt svårt att tro. Du har ju plockat ut dina extensions nu och jag var ju inte ens hälften så full som på fredagen.