7.11.09

Fel namn

Jag tänkte gå och simma. Eftersom jag spontaninhandlade ett årskort på badhuset så måste jag ju börja göra det lite oftare. Men så fastnade jag på golvet grävandes i ikealådorna. Hittade bland annat en gammal Depechegoding och en låtlista. På ett kaffeindränkt papper har jag skrivit ned en ytterst kass låtlista till en blandskiva och på baksidan har en Simon skrivit ned sina telefonnummer. Både hem- och mobilnummer minsann!
Jag blev så nyfiken. Vem kunde denna mystiska Simon vara, som, att döma av telefonnumret och låtarna på baksidan av papperet, bodde i Umeå vid millennieskiftet? Jag har funderat och funderat. Och kollat med Eniro så klart. Tänka sig, han har haft samma telefonnummer alla dessa år.
Med tanke på hur få nya bekantskaper jag har gjort i Umeå sedan mellanstadiet kom jag med uteslutningsmetoden fram till att denne Simon måste vara samma kille som jag har refererat till som "Johan/Jonas med loftsängen". Eller egentligen har han bara omnämnts i sammanhanget "saker man inte vill höra från misslyckade fylleligg", men han kändes alltid som en Johan/Jonas. Mycket märkligt.

5 kommentarer:

Cicci sa...

Hahahaha men din odygdiga flicka har du inte koll på vad di heter pöjkarna?

Sara sa...

Eller är det han som inte har koll på vad han heter...

Ingrid sa...

hahaha.. Jag vill veta vad det var du fick höra från detta "misslyckade fylleligg".

Sara sa...

jamen det kan du ju få veta i helgen när du kommer hit och hälsar på!

Ingrid sa...

men min kattvakt har ju bangat så jag tror inte att jag kan komma :(