18.11.09

Det är tur att de inte betalar mig

Jag har gått och blivit helt överflödig på mitt "jobb". Möjligen är jag till och med en belastning, eftersom jag ju faktiskt kostar dem kaffe.

Dagens i korthet:

09.01 Kokar kaffe.
09.05 Icke jobbrelaterat datande.
09.40 Författar ett stycke mejl.
10.00 Skriver en ny lista med kontorets kontaktuppgifter, genom att kopiera den gamla rakt av.
10.30 Får efter TRE försök godkänt på min adresslapp som skulle klistras på ett filmpaket.
10.45 Icke jobbrelaterat datande, med kortare avbrott för korrläsning av bossens mejl och ett kort ärende till maskinisten på den intilliggande biografen. Tycker ändå att det känns lite jobbrelaterat eftersom jag varvar Facebook med att kolla in programmet för Stockholms filmfestival.Bossen nämner i förbigående att jag ju faktiskt kunde ha åkt dit och kollat in utbudet, om vi bara hade kommit på det lite tidigare än på själva invigningsdagen. Men varför besöka en filmfestival när man kan spendera dagen med att kolla trailrar..?
12.55 Lunch.
13.15 Umgås med den andra frivilligarbetaren.
14.00 Hjälper bossen att röja kontoret/läser kvällstidningen.
15.45 Diskuterar icke jobbrelaterade ämnen med frivilligarbetaren. Bland annat vad som egentligen är arabiska siffror och Conservapedia.
17.05 Hemgång.

Inga kommentarer: