2.4.09

Summan av lasterna är konstant

Försöker göra mig av med två beroenden den här veckan. Det ena för att jag inte vill få polisen på mig och det andra för att jag gillar att ha tänder. Har inte snusat på fyra dagar nu och det känns faktiskt helt ok. Problemet för mig brukar ju inte heller vara den inledande fasen, utan snarare ledan och saknaden som uppstår när jag efter några veckor inser att jag aldrig ska få snusa mer. Det är då motivationen tryter och jag börjar festsnusa, för att sedan övergå till att ha fest varje dag och sedan är jag tillbaka där jag började igen. Snusabstinensen botas dock för närvarande med socker och nikotintugummin. Mest socker. Helt fel vecka för mina arbetskamrater att ta med två jättepåsar godis till jobbet. Jag antar att det inte är någon långsiktig lösning, eftersom min anledning att sluta med snuset var just tandhälsan. Men för närvarande får hål i tänderna anses som mindre illa än inga tänder alls.
Det andra beroendet är det värre med. Vad ska jag ta mig till utan mina serier? Jag är inne på dag två nu och hittills har botemedlet varit radio, Hitchcockboxen och ett återfall. Det ser mörkt ut. Det kan vara så att jag måste flytta, inte på grund av rivningshotet eller svartkontraktet, utan avsaknaden av tevemottagning i lägenheten.

Inga kommentarer: