23.2.10

Sådant här gör mig så jävla förbannad!

Jag kan inte påstå att jag visste vad han hette, innan jag just nu kollade upp det. Jag kan inte heller påstå att jag kommer ihåg särskilt många av hans filmer. För Timothy Olyphant är inte den starkast lysande stjärnan på Hollywoodhimlen. Han har harvat på, tagit en biroll här och en lite större roll där. Men vad Timothy Olyphant hade, till skillnad från alla andra medelmåttiga direkt-till-dvd-skådisar, var de perfekta tänderna. Ända sedan jag såg honom i Go har jag älskat den där tandraden (och jag vet att du håller med mig här, C). Men vad gör killen? Jo, han går och förstör det bästa han hade. Nu när jag hittar honom i säsong två av Damages så är det med ett sådant där generiskt, perfekt korrigerat, jävla plastleende som verkar ha blivit obligatoriskt om man vill synas på teve. Det spelar ingen roll om man spelar en livstidsfånge eller företagsledare. Varenda liten birollsinnehavare verkar ha tandfasader nuförtiden. Jag blir så ledsen. Jag kan ta botoxen och restylanen och fejkbrösten, allt sådant går ju att ångra. Men man kan faktiskt inte få tillbaka sina nedslipade hörntänder.

2 kommentarer:

Cicci sa...

Oj ja, jag håller med dig. Det var ju sexigheten i hans tänder som hela fimen utspelade sig kring som jag minns det. Hur kan man begå ett sådant misstag? Jag hade gladeligen tittat på en långfilm vid namn tandläkaren bara jag fått glo på den tanduppsättningen. Men du, är det i mina mardrömmar eller har även Billy Corgan förstört sina gaddar? Det kan han väl inte ha... låter märkligt.

Sara sa...

Åh nej, inte han också! Jag har inte sett till honom på ett tag, så jag vet faktiskt inte. Men det hoppas jag verkligen inte. Hur kan man vilja förstöra något som redan är så perfekt skevt?