26.2.10

Jag vill också ha en sidekick

Det kan inte nämnas nog många gånger. Jag ÄLSKAR Annika Lantz! Men den senaste tiden har hon gjort mig lite besviken. Alltså, hon är ju fortfarande överlägset bäst av alla på radion, men hon är inte riktigt lika superfantastisk som hon var för några år sedan. Och jag vet varför. Det blir så tydligt nu när hon har samlat fyra gamla sidekicks i studion för att gå igenom veckans mello-låtar. För Anders G Carlsson må vara en hyvens kille, men han är inte en särskilt spännande bisittare. Han är så jävla medhårs. Annika behöver ju någon som utmanar henne lite. Kontrasten Josefin Craaford - Annika Lantz minns jag som smått fantastisk. Och Carina Berg då förstås, kan ju inte bli annat än tokfint. Roger Wilson är fortfarande kvar en gång i veckan och tur är väl det, hans sköna neggande väger nästan upp för Anders G Carlssons överdrivna hyllande av precis allt och alla.

Inga kommentarer: