12.9.09

Partey

Det där med att göra en shufflespellista och lägga ut den till allmän beskådan vågar jag inte riktigt. Så jag lägger ut grannens istället. Igår hade jag tänkt göra en tidig kväll, men grannen tänkte annorlunda. Det var födelsedagsfest på andra sidan väggen. Och eftersom jag inte kunde sova så roade jag mig med att skriva ned deras ytterst 90-talsinspirerade spellista. Mellan 00:45 och 01:10 dansades det till följande next door:

*Big in Japan - Alphaville
*Bailando - Paradisio
*Everytime we touch - Cascada
*(Någon för mig okänd eurotechnolåt med inslag av opera)
*Black or white - Michael Jackson
*Here comes the hot stepper - Ini Kamoze

Sedan följde Ja må hon leva för födelsedagsbarnet. Efter det sänktes volymen något och jag somnade till i några minuter, för att vakna till med ett ryck när det blev allsång till No limit. På det följde lite mer eurohits och, något otippat, In a box med Brainpool. Sedan måste jag ha somnat på riktigt för jag minns inte mer. Det lät i alla fall som att födelsedagsfesten var mycket lyckad. Skönt också att höra att det inte bara är jag som har varit lite dålig på att uppdatera skivsamlingen efter millennieskiftet.

Inga kommentarer: