17.9.09

En ut, en in

Jag tror på det här med skogspromenader. Det liksom får igång huvudet lite. Jag tänker klarare, får idéer och minns saker. Synd bara att det jag minns är saker som att Sydney dog redan i första Melrose Place-omgången (jag tycker inte om när folk återuppstår, ens i Spellingsåpor).
Det skulle kännas bättre om min hjärna någon gång kunde återkalla något av det jag borde ha lärt mig under mina sammanlagt 17 år i skolan. Jag får aldrig någonsin Zygmunt Bauman-flashbacks och jag kommer heller inte på rak arm ihåg vad Pythagoras egentligen ville ha sagt. Jag börjar tro att min hjärna puttar ut meningsfull kunskap och fyller på med värdelös. Betyder det här att jag måste söka jobb på Klick?

2 kommentarer:

Anonym sa...

JA! För då får du jobba med Popmorsa och ingen skulle vara gladare än jag för det.

Sara sa...

Sant så sant. Kanske kan vara värt det ändå.