13.9.10

Saker jag tänker på istället för språkriktighet

Jag har uppenbarligen inte begåvats med bättre studiedisciplin under de fem år jag har hållit mig borta från universitetsvärlden. Istället för språkvårdskursen upptas mina tankar mestadels av följande nuförtiden:

- Kroppar. Jag tänker på varma famnar och naken hud. Och, märkligt nog, är det köttiga manskroppar jag tänker på. Har jag en gång för alla tagit farväl av mitt gymnasiejags anorektiska ideal? Lite äckligt är det, nu när jag tänker efter. Jag har antagligen kollat lite för mycket på Sons of Anarchy den senaste veckan (här bör det understrykas att jag inte under några omständigheter vill ha en skinnställsklädd motorcykeldude i det verkliga livet).

- Tapeter. Jag blir glad av kossor på illgrön bakgrund. Jag förundras över fintapeter i rivningshus. Jag undrar om jag någonsin kommer att kunna sätta en tapet utan att få åtminstone ett litet psykbryt.

- Sömn. En ond cirkel har infunnit sig. Jag sover dåligt, vilket leder till att jag blir stressad över att inte få tillräckligt med sömn, vilket leder till att jag sover dåligt...

Inga kommentarer: