30.8.10

På fredag är det skolstart

Jag kommer att vara sämst i klassen. Jag är övertygad om det. Nu handlar det bara om att försöka acceptera att mina nya klassisar kommer att stirra och undra vad fan jag gör där. För egentligen, vad har jag på en jädra språkvårdarkurs att göra? Jag saknar de mest grundläggande grammatikkunskaperna, jag har grava kommateringsproblem och jag förlorade precis i Alfapet mot en apotekare. Men mest fasar jag inför presentationen, jag hatar presentationen! Jag är inte där för att skaffa mig nya vänner. Orka höra vilka superlyckade karriärer och spännade fritidsintressen de här människorna, som jag ska träffa sammanlagt fyra gånger, har. Jag tror inte heller att färgförsäljarvikarie smäller så högt i språkvetarkretsar. Måste lära mig att ljuga tills på fredag.

3 kommentarer:

rai rai sa...

Du kommer ju vara dendär supercoola, tuffa och jävligt roliga personen som alla vill hänga med och så får de inte för du bah är helt mystisk och "Eh ursäkta, ska hänga med en annan cool tjej ist för er lohooosers"

Har du köpt ny ryggsäck? Fina block? Säg till om du ska skolstartsshoppa så följer jag med och väljer coolast pennor åt dig.

Anonym sa...

Håller med ovanstående. Är det något du kommer att acea (äjsa) är det den här kursen. Våga bara inte hitta en ny bästa klassis!

Sara sa...

Förlåt, Cicci! Men hela poängen med en anonym blogg försvinner ju om du skriver ut hela mitt namn i kommentarsfältet. Så jag raderade dig. Ledsen.