30.9.10

Tankar under ett spinningpass

Helvete vad jag svettas. Jag svettas mer än alla andra tjejer här. Jag svettas mer än alla killarna också. Han där framför svettas inte alls, det kan inte vara bra. Det här är fan det sämsta med att vara halviranier. Hoppas att mina svettdroppar inte landar på den där blonda tjejen bredvid. Jag vill också svettas sådär skandinaviskt lagom mycket. Det är väl inte rasistiskt att tänka att människor från Mellanöstern svettas mer? Det är fullkomligt logiskt, i ett varmt klimat behöver man svettas mer, kroppens egna termostat ju. Tänk en chador på det här, det skulle vara som att gå omkring i en sweat lodge. Det här med att "stänga ute värmen" kan väl inte fungera på riktigt? Stänga ute värmen med ett svart tält, jag kan tänka mig bättre lösningar. De säger att vältränade människor svettas mer. Kan det vara så att jag är mer vältränad än alla andra här? Feta människor svettas också mer. Typ lika troligt att jag svettas mest för att jag är fetast som att jag svettas mest för att jag är mer fit än alla andra här, inklusive instruktören. Jag borde dricka mer vatten.

4 kommentarer:

Cicci sa...

HAHAHAHA du blir iaf inte blåröd utan ser sådär nonchalant oansträngd ut i fejjan.

Sara sa...

Eh, nonchalant oansträngd... jag tror bestämt att du missuppfattade hela inlägget. Jag ser ju ut som om jag aldrig, under hela mitt trettioåriga liv, har rört på fläsket. Idag hade jag med mig en egen liten svetthandduk, för att i alla fall med någon sorts värdighet kunna torka bort flodvågen från pannan.

Cicci sa...

Jag har ju tränat med dig och jag vet att du aldrig ser ansträngd ut... den där svetten du pratar om är ju obligatorisk. Svettas man inte under spinning så har man inte haft nåt motstånd.

Alltså, du svettas för du spinnar som en gud, men du SER ändå oberörd ut av ansträngningen.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.