25.9.10

Värdelös jävla student

Jag ska alltså skriva ett referat på femhundra ord. Det borde inte vara så svårt. Det är inte så svårt. Vad som är svårt är att få min stjärt att sitta still på stolen och fokusera på texten framför mig. Istället för att göra det har jag ägnat dagen åt följande undanflykter:

Matpauser.
Jersey Shore.
Kort joggingtur.
Breaking Bad.
Sovvila.
Telefonterapi med C.
Ciggpauser (?!).
Meningslös cykeldiskussion med grannen.

Och nu tror jag på allvar att rödvin ska ha en positiv inverkan på min kreativitet. Det var ju så längesedan, så jag minns inte om jag höll på så här sist jag var student. Men jag lutar åt slutsatsen att jag antagligen läser fel kurs om det ska vara så här svårt att fokusera på uppgiften.

1 kommentar:

rai rai sa...

Men exakt sådär pluggar väl de flesta?