13.10.09

Arbetsdagen i korthet

9.01 Anländer till jobbet.
10.15 Fruktstunden blir inte vad den borde i och med fyndet av en halvmosad banan i väskan.
11.05 Två amerikaner anländer.
11.30 Blir lite skrämd av den oerhört amerikanska amerikanskan.
12.05 Lunch vid skrivbordet.
12.20 Försöker beskriva svensk arbetsmarknadspolitik för amerikanskan, men misslyckas kapitalt och får ta hjälp av den halvt svenska amerikanen.
13.10 Skäms över mina felanvända prepositioner i ett samtal med en upprörd österrikare.
14.20 Skaffar mig ännu en stämpel på mitt kaffekort.
14.45 Mer släktträff än arbete. Tyvärr var jag den enda av de sju personer som lyckades klämma in sig på det tio kvadratmeterstora kontoret som inte var tillhörde just denna släkt.
16.00 Frågan "vad är VAT?" leder till en 15 minuter lång föreläsning, där jag till slut säger "men det låter ju precis som moms ju" och får svaret "ja, precis, det är samma sak!".
17.12 Hemgång.

Inga kommentarer: