10.3.09

Självkännedom

Ibland tänker jag att 28 är ganska många år. Att man, om man har umgåtts dagligen med sig själv i snart 30 år, borde känna sig själv utan och innan. Men ibland blir det så uppenbart att ålder inte alls har med saken att göra. Vissa saker tar helt enkelt lite längre tid. För E till exempel, har det tagit 28 och ett halvt år att hitta sin rätta BH-storlek. Jag har själv haft koll på att jag är en 70A i åtminstone tolv år nu. Men jag har ingen aning om jag är en person som tror eller inte tror på spöken. Hur kan jag inte veta det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

75A!

Cicci sa...

Mmmm...ibland är det väl bra att man utvecklas vilket då i sin tur kanske leder till att man måste lära känna sig på nytt - en i grunden positiv sak tänker jag. Men när det kommer till vissa saker vill man ju ha hittat sig själv, gärna innan livet sjunger på sluttampen. Det är lite både och det där.