17.3.09

Leve värdekonservatismen!

Jag tänkte skriva någonting om den däringa skilsmässodebatten som jag inte hörde talas om förrän i dag på Studio Ett, men som tydligen har pågått ett tag. Men orka. Debatten är ett skämt, ingen tror väl på riktigt att människor tar ut skilsmässa för att det har blivit trendigt?
Men jag blir alltid lite till mig när jag snubblar över sånt här. Det liksom pirrar till lite när jag hör att Gudrun och Galenpannan ska debattera i radion. Och det stör mig att jag finner det mycket mer intressant än att militären i Colombia skjuter ihjäl civila, eller annan valfri betydelsefull nyhet. Men jag kan inte hjälpa det. Jag tycker helt enkelt att det är fascinerande med extremer, och då särskilt när de drar åt motsatt håll från mina övertygelser. Det är därför jag ser varenda sektdokumentär jag kan komma över, och till och med kan tänka mig att kolla på Debatt om tanten med förklädet är med.

Inga kommentarer: