30.3.09

Drömfångare

Jag råkade köpa fel B-vitamin sist jag var i hälsokostaffären. Så nu har jag en burk extra stark B6 ståendes hemma. Jag hade redan börjat knapra pillren innan jag upptäckte att jag hade köpt fel. Så jag var givetvis tvungen att kolla upp vad B6 är bra för och om det kan tänka sig att ett tillskott ändå kunde vara bra för mig. Det verkar mycket otroligt att jag skulle lida av B6-brist och det är tydligen inte så bra att överdosera vitaminen, så jag ska nog sluta äta dem. Men en rolig bonuseffekt är denna:
"För den som är intresserad av drömmar kan B6-vitamin vara intressant. Ett tillskott på kvällen ger ofta livliga drömmar som är lätta att komma ihåg ".

Det verkar fungera. De senaste nätterna har jag haft följande drömmar:
Natt 1: Befinner mig i någon sorts festlokal. Det verkar som att vi väntar på något. Rätt mycket folk som sitter i klungor. Jag sitter i en grupp av 6-7 personer och umgås på ett mycket civiliserat sätt. Då kommer F stormandes in i rummet, och till skillnad från alla andra är hon naken på överkroppen. Hon är i gasen, inte nödvändigtvis på ett onyktert sätt, men väldigt glad och energisk. Eftersom det inte finns någonstans att sitta så väljer F att flytta runt från knä till knä, lätt åmandes, på dem som sitter runt bordet. Folk blir rejält obekväma och jag skäms lite över min nakna vän, som å sin sida inte alls förstår varför vi är så "stela och tråkiga".

Natt 2: Barack Obama är hemma hos mig. Vi har tydligen ätit middag tillsammans (inte som en dejt, jag tror att vi var fler, men drömmen fokuserade på presidenten) och jag blir sugen på en kopp kaffe. Obama läxar upp mig och menar att det absolut inte går för sig att dricka kaffe så pass sent på kvällen. Så vi hamnar i en diskussion om för- och nackdelarna med decaf. Jag minns honom som en mycket trevlig man, även om jag personligen inte har så mycket till övers för koffeinfritt kaffe.

Natt 3: Kommer jag faktiskt inte ihåg, men det var en mycket kort natt.

Natt 4: Inatt drömde jag bland annat att jag hånglade med en av mina vänner. Väldigt barntillåtet och påklätt, men riktigt trevligt.

1 kommentar:

Raisa sa...

SARA! Du måste berätta klart det här imorron, fick ju aldrig höra färdigt på Kingen senast!