13.12.08

Till min framtida sambo

Glöm allt jag har sagt om humor, värderingar och matpreferenser. Det finns något som är viktigare. Något som absolut inte är förhandlingsbart. En potentiell deal breaker.
Om jag någon gång skaffar mig en ny sambo (och en dusch) måste denne vara beredd att ta fulla ansvaret för avloppssituationen. Nej, det är inte rättvist. Ja, jag vet att jag tappar sjukligt mycket hår och rakar benen oftare än jag borde. Men det spelar ingen roll. Jag befattar mig inte med avlopp. En enda gång har jag gett mig på att gräva runt bland hår och hudavlagringar och jag spydde lite i munnen på kuppen. Så nu ser jag mig tvungen att ta till kemikalier när jag mina avlopp börjar klogga igen. Och det ger mig visserligen miljöångest, men kräks i munnen är också ångestframkallande.
Så, den framtida sambon bör alltså vara äckelimmun (jag har även grava problem med mögelhantering), alternativt älska mig så mycket att lite kräks i munnen är ett litet pris att betala för att få bo med mig.

P.S. Tusen tack kära granne som har rensat avloppet i duschen. Är du månne singel ?

1 kommentar:

Frida sa...

Hehe kräktes lite i munnen... Jag tycker det är gulligt.

Sara jag blir helt loco över att jag inte hinner nånting. Jag vill umgås med dig ju. Allt tar sån tid. Flytta och greja och jobba. Jag funderar på att säga upp mig så jag hinner med roliga saker.