13.1.11

Kure me!

Kuratorn ställde in. Ironiskt får man väl säga, med tanke på att en grej som vi säkert skulle ha kommit in på under vårt samtal var det här med mina abandonment issues.

Jag tänkte lite på kuratorn idag, innan jag kom hem till brevet där det stod att hon inte hade tid för mig. Jag undrade vad det var som gjorde att jag fick tid hos kuratorn istället för hos psykologen på vårdcentralen. Är inte kurator bara ett annat namn för en psykolog utan psykologexamen? Eller typ som ett mellanting mellan en socialsekreterare och en terapeut? Den som tar hand om patienterna som kan hålla sig från att karva sig själva i handlederna helt enkelt? Det får väl i så fall anses som ett gott tecken. Det tillsammans med det faktum att jag fick vänta nästan fem månader på att få en tid hos denna kurator, som sedan tyckte att det var helt okej att sedan ställa in vårt möte, borde ju betyda att jag anses som relativt frisk. Kanske är det här planen. Hon vill att jag ska dra precis de här slutsatserna, för att sedan komma fram till att jag nog inte behöver landstingets hjälp och därför inte försöker boka om tiden.


Den planen fetmisslyckades i så fall! 2011 är året då jag ska få valuta för mina skattepengar. Jag ska fanimej utredas från topp till tå. Tårna är kollade, bara resten kvar nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja fy tusan, jag håller med. sjukgymnasten here i come!