15.1.11

En fredag

Muskler: Jag bestämde mig för att testa det här. Känner på mig att jag kommer att ångra det redan efter det inledande testet.
Missförstånd: I sisådär två år har jag undrat över den där mindre utskällningen jag fick av en tjej en gång angående en misstänkt mackstöld. Så himla märkligt. När och varför skulle jag ha stulit hennes macka? Hur kunde hon vara så säker på att det var just jag som var den skyldiga? Vad var det för fantastiskt pålägg på härligheten? Jag har haft så många obesvarade frågor. Igår tyckte jag därför att det var dags att reda ut och sluta fred. Och jo, hon mindes diskussionen. Men medan jag hade funderat över hur någon kunde vara så angelägen om att klara upp ett smörgåsbrott hade hon funderat över varför i hela världen jag hade snott just hennes JACKA (vilket jag ju så klart också var oskyldig till).
Märklighet: Någon verkar utge sig för att vara jag per sms. Alltså, inte som i att jag har skickat pinsamma fylle-sms och nu försöker skylla det på en mystisk identitetstjuv. Nej, mer som att någon faktiskt har tyckt att det vore skoj att skicka ett kort, kryptiskt och lite argt meddelande till någon som jag inte känner tillräckligt väl för att ha telefonnumret till, och sedan hävda att det var från mig.

2 kommentarer:

rai rai sa...

Det här med mackan kommer vara mitt roligaste så sjukt länge!

Helene sa...

Hahaha! Verkligen!