16.8.11

Män i slips

- Så vad gillar du att göra då, när du inte säljer färg?
- Eh, quizza och kolla på serier.
- Vilka serier då?
- Typ alla.

Jag måste komma på ett sätt att tjäna pengar på mitt tv-tittande. Skulle söka jobb idag. Men jag har svårt att motivera mig att söka ett jobb som går ut på att träffa okända människor och diskutera deras schampovanor, eller det är i alla fall vad jag antar att en besöksintervjuare på ett marknadsundersökningsföretag pysslar med. Det var alltså det minst hemska alternativet av de jobb jag var kvalificerad att söka till. Så nej, började kolla på Suits istället. Så klart bara MÄN i huvudrollerna, men ändå inte riktigt i grabbighetsnivå med Entourage (som jag av någon outgrundlig anledning har sett alla 92 avsnitt av) och jag tror faktiskt att det kan bli något. Lite American Psycho-vibbar, minus tortyrmördandet, ett par smarta chicks i birollerna och en kille med freakiga minnesskills. Och så lite rapp dialog på det. Sådant gillar man ju. Plus att jag följer alldeles för få advokatserier nuförtiden, och jag har haft lite abstinens ända sedan The good wife tog sommarledigt.

2 kommentarer:

Malin sa...

starta en supernördig tv-blogg. alla roliga jobb verkar ju börja med bloggar these days.

Sara sa...

klarar ju inte ens att hålla igång en blogg. men jag kanske hade haft mer att skriva om ifall jag höll mig bara till ämnet tv.