8.6.11

Saker jag har tänkt blogga om senaste tiden

Hur plågsamt det kan vara att träffa vänners nyfunna kärlekar för första gången
För nästan alltid blir man ju besviken, den där personen som man har fått höra är så fantastisk på alla sätt och vis är sällan vid första anblicken särskilt fantastisk. Snarare verkar det nästan alltid obegripligt hur ens fantastiska vän har kunnat bli kär i en så tråkig, korkad eller stillös person (det här är ju vanligtvis en övergående fas, pojk- och flickvännerna brukar visa sig vara rätt så fantastiska individer de med, efter ett tag).
Plus att man måste sitta där och försöka lära känna den här nya personen när det är uppenbart att de förälskade tu egentligen bara vill gå hem och ligga. Helt enkelt en mardröm för ett egocentriskt ensambarn såsom mig själv.
Varför det inte blev något inlägg: Det blev ju ingen mardröm. Det var ju till och med lite trevligt. Och tjejen i fråga verkade på riktigt både rolig och smart.

Hur det snart inte finns tillräckligt med fingrar att hålla upp för att illustrera hur många månader det var sedan jag fick ligga
Jag har eventuellt glömt bort hur man gör.
Varför det inte blev något inlägg: Insåg att det kunde få mig att verka lite smått desperat.

Hur sjukt långt jag sprang i förrgår
Jag sprang runt en hel sjö. Över en mil sprang jag.
Varför det inte blev något inlägg: Intressant för exakt ingen.

3 kommentarer:

c sa...

Med tanke på att du sprungit över en mil tycker jag fan att du borde få ligga snart! Sjukt imponerande.

Sara sa...

Typ som att min kropp skulle få ett ligg i belöning då eller? Jo, det kan tyckas. Men kanske att den springer för att den inte får ligga...

Malin sa...

ett bra inlägg. minus och minus blir plus?