11.2.11

Åka pendeltåg

Snart drar vi till okänd ort, jag och Poeten. Jag är ovanligt fredagssnygg, vilket alltid är trevligt när man ska besöka en ny plats. Fortfarande inte bestämt vart vi ska. Jag har i stället packat en tärning. Tärningen får bestämma vart vi ska åka och vad vi ska göra väl på plats. Jag tänker att en eftermiddag räcker för det experimentet. Det var ungefär så länge jag orkade läsa boken i alla fall. I packningen finns, förutom tärningen:
- Vatten. Ifall tärningen skulle ta oss till Östersund.
- Concealer. Ifall befolkningen är väldigt snygg, vill ju ogärna vara den fula turisten.
- Almanacka. Bra att ha koll på vad som väntar här hemma. Så att vi vet när det är dags att åka hem.
- Börs. Med största sannolikhet är pengar betalningsmedlet, oavsett vilken håla vi hamnar i.

Inga kommentarer: