15.7.09

113 kronor i timmen

Nej, jag kände inte för att göra ett hembesök efter arbetstid. Inte ens ett kort, och inte ens om jag skulle få skjuts hem efteråt. Jag känner sällan för att göra hembesök ens arbetstid.
Är det vanligt att folk i min bransch är så pass engagerade i sina jobb att de faktiskt följer med kunderna hem för att titta på rummen de ska blanda färg till? För mig räckte det gott och väl att se gardinen och kuddfodralet, jag kände inte att jag behövde se hela rummet.
Men jag antar att jag får skylla mig själv. För just den här kunden har jag faktiskt gjort hembesök hos förut. Nej, inget snuskigt. Bara jag, min färgkarta, den mycket påstridiga kunden och hans son.
Men inte ikväll. Ikväll ville jag hellre hem och titta på sydstatsvampyrer än hem till en färgblind och titta på hans blivande fondvägg.

1 kommentar:

Cicci sa...

What, finns det ens folk som frågar? Som om det finns en chans alltså. Och den chansen finns dessutom, det är noterat i min minnesbank. Måste man göra något speciellt för att få hembesök?