19.11.08

Kyla

Jag borde: ta av mig pyjamasbyxorna, ta på mig träningskläderna och ta mig till Friskis.
Istället: undrar jag om det vore helt fel att fortsätta ligga under filten och fortsätta varva P1 med mediokra tv-serier.

Jag har mycket svårt för radioföljetonger. Det är lite konstigt egentligen, eftersom jag inte har några som helst problem att uppskatta en god ljudbok. Men en radioföljetong är något annat. Delvis på grund av att det är just en följetong. Precis som med allting annat som kommer i serieform får jag lite panik om jag finner mig själv mitt i en radioföljetong utan att ha följt den från början. För även om jag troligtvis aldrig kommer att läsa boken om Habibi, som mannen på radion just nu läser ur, så vill jag ha möjligheten att göra det, och då utan att på förhand ha hört mitten av berättelsen. Och den är ju alltid i mitten. Det har aldrig någonsin hänt att jag har slagit på radion och hört det första avsnittet i en följetong. De första avsnitten verkar alltid sändas under de dagar jag jobbar eller av någon annan anledning inte lyssnar på radion.

Inga kommentarer: